تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

انیمه های ژاپنی با چه نرم افزاری ساخته میشن؟؟
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: انیمه های ژاپنی با چه نرم افزاری ساخته میشن؟؟

پاسخ: انیمه های ژاپنی با چه نرم افزاری ساخته میشن؟؟ 2 هفته, 1 روز پیش #142009

  • AMIR-ARTIST
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 6
  • دریافت تشكر: 4
  • 
rahimzade نوشته:
AMIR-ARTIST نوشته:
rahimzade نوشته:
هم با TV Paint میشه و هم فتوشاپ

یعنی ادوبی انیمیت و انیمه استودیو و تون بوم هارمونی ضعیف ترن ازینا توی 2D؟؟

این بحث نرم افزار های 2D انیمیشن های ژاپنی توی تایپیک های انگلیسی هم زیاد دربارش بحث شده و همیشه توی ذهن منم سوال بوده من یجا خواندم استودیو جیبیلی از OPEN TOONZ واسه چند تا از انیمیشن هاش استفاده کرده. ساخت انیمیشن های سه بعدی خوب احتیاج به بودجه زیادی داره برای همین میخوام یه انیمیشن به سبک انیمه های ژاپنی بسازم برای همین نمیدونم دقیقا باید از کجا شروع کنم تا دقیقا مثل نمونه های ژاپنی در بیاد.


جسارتا این که از چه نرم افزاری استفاده کنید سوال تکراری ه و جواب ش هم به همون اندازه کلیشه ای می شه، با هر نرم افزاری که راحت ترید می تونید کار کنید، تون بوم هارمونی، ادوبی انیمیت یا موهو هم نرم افزار های قابلی ن و توسط استودیو های بزرگ و کوچیک استفاده می شن. اما یه چیزی رو فراموش نکنید، میازاکی "پرنسس مونوکه" رو روی کاغذ سل کشید.
... مسئله ای مهم اینجاست که شما خودتون می خوایید به تنهایی 20 دقیقه انیمیشن با سبک انمه های ژاپنی بسازید. این کار تقریبا غیر ممکن ه، چون نیاز به مهارت های مختلفی در کنار هم داره مثلا طراحی پس زمینه روش متفاوتی با طراحی کاراکتر ها داره، یا بعضی پلان ها رو اگر با نرم افزار های سه بعدی کار کنید مقرون به صرفه تره (اگر زمان و هزینه رو پارامتر های به صورت همزمان درگیر در نظر بگیرید)

پیشنهاد می کنم به جای یه انیمیشن 20 دقیقه ای سعی کنید سیکل دویدن (در زمانی حدود 3 ثانیه) رو بسازید.




درست میفرمایید من اصلا حواسم به طراحی فریم به فریم نبود و بکلی این مسئله رو درباره انیمشن های 2d فراموش کرده بودم. از راهنمایی شما تا اینجای تایپیک بسیار سپاس گزارم و توی این مدت تحقیقاتی که کردم فهمیدم این روش بسیار هزینه بره و برای همينه از این سبک تقلید نمیشه زیاد و بیشتر جنبه فرهنگی داره تولید انیمه های ژاپنی. وقتی میشه یه کاراکتر رو با 3d max طراحی کرد و ریگش کرد و حرکتش داد تا اینکه بشینیم برای 10 ثانیه انیمه 240 تا صفحه نقاشی درست کنیم که صبر و حوصله شو ندارم من . درواقع یه کاراکتر انیمه ای با جزئیات بصورت سه بعدی طراحی بشه بصرفه تر و روش معقول تری هست..

از راهنمایی که تا اینجا کردید متشکرم .
آخرین ویرایش: 2 هفته, 1 روز پیش ارسال توسط AMIR-ARTIST.
كاربران زیر تشكر كردند: rahimzade

پاسخ: انیمه های ژاپنی با چه نرم افزاری ساخته میشن؟؟ 2 هفته پیش #142010

  • csthv999z
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 186
  • دریافت تشكر: 96
دوست عزیز درسته که برای یه انیمیشن 10 ثانیه ای باید حدود 240 فریم(انیمیشن کلاسیک) داشت ولی این رو هم مد نظر داشته باشید که انیماتور های 2D همه 240 فریم رو کار نمی کنن بسته به سرعت کار ممکنه دو فریم یا در مواردی که سرعت بالاست تک فریم کار کنن , بعلاوه اینکه هر انیماتور دستیارانی هم داره(در انیمیشن 2D) انیماتور Extreme pose (نقاط عطف) رو میکشه و بعد Passing pose ها و بعد میانی ها رو معمولا روی یه جدول برای دستیار آماده میکنه که کجا قراره باشن و بعد دستیارها اونا رو طراحی می کنن حتی ممکنه که انیماتور فقط نقاط عطف و حتی Key Pose ها را بکشه و بقیه رو به میانی زن ها بسپره.
به این هم توجه داشته باش که انیمیشن 3D با این که به صرفه تره ولی بی درد سر نیست, یعنی کامپیوتر تبدیل به دستیار شما میشه و در این پرسه به شما کمک می کنه ولی کار اصلی باز هم با شماست تمامی اون Pose هایی که در انیمیشن 2D داشتید را باید درست کنید ...

درست کردن یه انیمیشن 20دقیقه ای 3D برای یک نفر شاید غیر ممکن نباشه ولی این کار برای سازنده یه انیمه 2D(تک نفره) تقریبا غیر ممکنه (خیلی خیلی زیاد وقت میبره).

نکته آخر هم اینکه یه انیماتور 3D باید یه ریگ حرفه ای +مدل حرفه ای+ متریال سازی حرفه ای + نور پردازی + رندر قوی +... در اختیار داشته باشه تا سطح انیمیشنش بالا تر بره...

موفق باشید.
آخرین ویرایش: 2 هفته پیش ارسال توسط csthv999z.
كاربران زیر تشكر كردند: AMIR-ARTIST
  • صفحه:
  • 1
  • 2
زمان ایجاد صفحه: 0.22 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو